O co pytać?

O co pytać?

Proces zakupu mebli może być dla wielu naszych klientów dość stresującym. Są już mniej więcej określone priorytety w zakresie rozmiaru, kształtu, funkcjonalności i koloru… Trafia więc Klient do Salonu Meblowego i okazuje się, że znalezione zostały meble w ogólnym rysie odpowiadające oczekiwaniom, lecz pojawia się kilka szczegółów niekoniecznie do końca pasujących. Wobec powyższego robiony zostaje “zwrot w tył” i dalsza wędrówka w poszukiwaniu zestawu dokładnie wpisującego się w precyzyjne oczekiwania. Tymczasem wystarcza zadać kilka pytań i może się okazać, że daną kolekcję idzie zmodyfikować na tyle, że idealnie spełni nasze wymagania. O jakie aspekty warto zapytać:
Zmiana koloru – dotyczy to zarówno mebli tapicerowanych, jak również wykonanych wyłącznie z drewna. Zdarza się, że meble swoim kształtem „wpadają w oko”, lecz ich kolor zupełnie nie pasuje do pozostałych elementów aranżacji wnętrza. Albo po prostu sam kolor nam się nie podoba. W przypadku tapicerowanych sprawa jest oczywista – każdy producent dysponuje paletą tkanin i kolorów. Czasem wiąże się to ze zmianą ceny w stosunku do mebla prezentowanego – tkaniny mogą być pogrupowane cenowo ze względu na technologiczne zaawansowanie materiałów. Jednak bardzo często (choć nie zawsze) możemy zmienić wybarwienie mebli wykonanych całkowicie z drewna. Producenci niejednokrotnie dostarczają do salonów meblowych próbki możliwych wybarwień danej kolekcji. Proste zapytanie może sprawić, że możliwe będzie dokonanie zmian koloru na oczekiwane.


Inny materiał – to zagadnienie dotyczy już przede wszystkim mebli tapicerowanych. I tak jak pisałem powyżej: każdy producent dostarcza wzorniki prezentujące dostępne tkaniny. Bardzo często można też tkaninę zastąpić skórą (bądź odwrotnie).


Inne bryły – wiele kolekcji jest bardzo rozbudowanych, ponieważ producenci starają się dopasować swoje produkty do różnych potrzeb klienta. Z tego powodu bardzo rzadko w salonach eksponowane są wszystkie bryły danego systemu. Warto dopytać sprzedającego o dodatkowe elementy. Posiłkowanie się katalogiem i materiałami graficznymi ma w tym przypadku sens – wszak wykonanie brakujących brył będzie identyczne, zmienią się co najwyżej proporcje.


Sposób pielęgnacji – to kolejne zagadnienie, o które warto zapytać podczas zakupów mebli. Właściwa konserwacja znacząco wydłuży czas nieskazitelnego stanu mebli i zwiększy naszą radość z udanego zakupu. Sprzedawcy posiadają wiedzę na temat zastosowanych materiałów i powłok ochronnych dlatego odpowiedzialnie dobierze najlepsze metody i środki.
Termin dostawy – to kolejny bardzo ważny aspekt. |Czas dostawy zamówionych mebli jest różny. Zazwyczaj 4-6 tygodni. Dla wielu bardzo odległy – potrzebują ich „od ręki”, dla innych bardzo krótki – dopiero rozpoczęty remont, który nie wiadomo dokładnie kiedy się zakończy. Precyzyjna informacja pozwala na stosunkowo duże manewry logistyczne, choć my w naszych Salonach Meblowych EWRO nie zalecamy czekać z zakupami na ostatnią chwilę – proponujemy na przykład nieodpłatne przechowanie zakupionych mebli w naszych magazynach do czasu finalnego zakończenia prac wykończeniowych.

Wszystkie zdjęcia ilustrujące tekst prezentują w parach różne warianty tego samego mebla bądź systemu.